2009. október 29., csütörtök

Okt. 14- 25. 3. rész, Koppenhága

Orsi-napon, okt. 21-én indultunk Koppenhágába. Az utunk teljesen sima volt, kb még 1,5 óra sem volt a repülés.

A szállás megtalálása már kisebb problémát okozott, mert persze semmiféle Koppenhága térképen nem volt rajta az a városrész, ami nekünk kellett volna. De azért kisebb körözés után megtaláltuk. Itt is B&B-ben laktunk, teljesen jó volt ez a szállás is.
Megbeszéltük, hogy veszünk majd 72 órás Copenhagen Card-ot, mert kiszámoltuk, hogy megéri az ingyenes múzeumok meg tömegközlekedés miatt, viszont csak csütörtökön akartuk megvenni. Így szerdán úgy döntöttünk, hogy átmegyünk Malmö-be, mert Sion onnan ment haza és szerette volna kicsit feltérképezni az állomást stb. Szóval vonatra pattantunk és fél óra alatt már Svédországban is voltunk (nagyon interskandinávra sikerült a dolog, egy nap alatt megjártuk Norvégiát, Dániát és Svédországot :))
Átmentünk az Øresund-hídon, ami összeköti Svédországot és Dániát:

illetve a feltérképezés után kicsit sétáltunk Malmöben. Nem sokat, mert már sötét volt, meg késő is, összesen kb 2 órát töltöttünk Svédországban. De jó volt :):)

Hazafelé szerencsére útba esett egy sokáig nyitva tartó bolt is, így tudtunk venni reggelire valót:

Csütörtökön aztán megszereztük a Koppenhága kártyát és belevetettük magunkat a városnézésbe.

Felmásztunk egy csillagvizsgálóként is használt toronyba

megnéztük a régi királyi kastélyt

és a királyi kincstárak a koronákkal

Aztán elmentünk a nemzeti múzeumba és megnéztük a Dánia történetéről szóló részt, pl a rúnaköveket

viking pajzsokat

és a gallehusi ivótülkök másolatait

Aztán az idő kezdett hidegre fordulni, de még elmentünk és megnéztük a Kis hableány szobrot

Nem volt egyszerű megtalálni, viszont az addigra kialakult szélviharnak köszönhetően senki nem volt ott rajtunk kívül (egyébként sosem lehet odaférni, annyian fényképezik)

Pénteken egyórás hajókirándulásra mentünk.

A hajó körbevitt minket a koppenhágai csatornákon meg a kikötőkön és pláne jó volt, hogy fedett volt és fűtött.

Sajnos minden amit mi meg szerettünk volna nézni, délután 4-kor vagy 5-kor bezárt, így ebéd után arra jutottunk, hogy gyakorlatilag semmi sem fér már bele. Végül megnéztük az Andersen múzeumot,

ami jó, hogy ingyen volt a Koppenhága kártyával, mert nagyon nem érte volna meg kifizetni a belépődíjat.
Aztán utána még sétálgattunk kicsit,

volt pár dolog, amit nagyon meg szerettem volna nézni legalább kívülről. Pl a Királyi Könyvtár épülete:

Szombatra a királyi kastélyt és az állatkertet tartalékoltuk. Persze szakadó esőre ébredtünk... de azért nekivágtunk és pont őrségváltásra értünk a palotához.

Aztán megnéztük a múzeumot és mire kijöttünk, az eső is elállt, úgyhogy mégis sikerült megnéznünk az állatkertet :)
Láttunk ebédmaradékkal játszó jegesmacit,

kis tigrist,

kis oroszlánokat,

evés közben ablakon kibámuló zsiráfot,

és elefántot, aminek agyara van

Ezzel el is telt a szombat, este még összepakoltunk, átcsoportosítottuk a dolgokat, mert volt egy csomó cuccom amit Sion hazavitt.
Vasárnap reggel aztán együtt indultunk el, de Sion Malmöbe ment vonattal, onnan utazott haza Pestre, én pedig a koppenhágai reptérre mentem és jöttem vissza Stavangerbe.... :(