2009. november 3., kedd

Múlt hét - okt. 27 - nov. 1.

Tudom régen írtam...
Ezen a héten, meg az előzőn a gyerek részlegen dolgozok...
Mivel nagyjából minden nap ugyanúgy telik, csak nagy vonalakban fogom leírni miket csinálok. Meg ha marad még energiám inkább mesélek a gyerekrendezvényekről. Bár lehet, hogy az holnapra marad, mert még egy csomó mindent akartam ma csinálni.
Szóval, a gyerekrészleg, hivatalos nevén gyerek és ifjúsági könyvtár. Itt gyakorlatilag 0-16 éves korig várják a gyerekeket a mindenféle dokumentumokkal. Külön képeskönyvek a legkisebbnek, képeskönyvek a kicsit nagyobbaknak, képeskönyvek külön kategóriákba sorolva (pl. időjárás, közlekedés, halál, gyerekszületés, állatok, stb., stb.). Mindezek olyan szekrényekben, hogy a kisgyerkőcök simán elérik. Aztán vannak úgynevezett könnyen olvasható gyerekkönyvek, amiben még mindig van kép, de kevesebb mint a képeskönyvben - tehát ezek kb a kisiskolásoknak, a kicsit olvasni tudó gyerkőcöknek valók. Aztán vannak a sima gyerekkönyvek, illetve külön az ifjúsági könyvek. És van még az ifjúsági+ részleg - azok a könyvek amik a legidősebb gyerkőcöknek, 15 évtől felfelé való. Ezenkívül vannak szakkönyvek, egy egész nagy angol részleg, illetve minimum 10-20 könyv kb 10-15 idegennyelven.
Általában nincs olyan nagy élet, leszámítva ha osztályok jönnek látogatóba. Olyankor aztán rohangálás, kiabálás, türelmetlenkedés... egyik nap a szokásos 2 helyett 5-en voltunk a pultnál, de még így sem voltunk elegen egy 15 fős 3.-os osztályhoz... Az osztályok ilyenkor kapnak egy általános ismertetőt a könyvtárról, illetve éppen az adott könyvtáros, aki fogadja az osztályt, tart egy kis könyvajánlót a korosztálynak szóló könyvekből. Utána a gyerkőcöket szélnek eresztik általában azzal, hogy mindenki találjon magának 2-3 könyvet, amit kikölcsönözhet. Illetve nem csak könyvet, mert itt is van dvd és hangoskönyv. Na és ilyenkor szoktak a gyerkőcök egymást fellökve, a pultra felmászva, néha kissé erőszakosan mindenféle remek kérdésekkel bombázni minket. Persze a dolog nem is megy gyorsan, hiszem például a kicsik néha nem tudják a nevüket, vagy dupla családnevük van és csak az egyiket mondják és nem úgy vannak bent a rendszerben... vagy csak tegnap például az egyik kislányt letiltotta a rendszer, mert az apukája összeszedett kb 600 korona késedelmi díjat (egy hét az 30kr)... és szegényt ott kellett vigasztalni, amiért nem kölcsönözhet.
Az osztályokat leszámítva egyébként mindenféle korosztály megfordul itt. Attól kezdve, hogy a nagyszülők hozzák a totyogós babákat, hogy meséljenek nekik kicsit addig, hogy gimisek neteznek vagy házit írnak, vagy csak ott ülnek.
Hétvégén meg aztán végképp eszméletlen sokan használják, pont ma írtam statisztikát, átlagosan minden hétvégén több száz a látogató. Elképesztő.

Én többször segítettem az elmúlt héten osztálylátogatásoknál, segítettem az előjegyzések összegyűjtésében, statisztikát gyártottam, illetve több napig el voltam azzal, hogy könyveket gyűjtöttem össze egy könyvkiállításra.

Most csak ennyire tellett, tartottam ma egy magyarórát és az eléggé lefárasztott. Egyébként annak ellenére, hogy abszolút nem érzem magam kompetensnek, nagyon élvezem a tanítást. Remélem azért nem mondok nagy marhaságokat Hilde Lise-nek... :):)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése