2009. október 9., péntek

Okt. 8-9. csütörtök-péntek

A tegnapi meg a mai napom is az előzőekhez hasonlóan telt. Tegnap Astri-val könyvtárközi kölcsönzés meg pult, ma Egil-lel ugyanez.
Nem túl izgi, főleg ha nincs rendelés, illetve nem téved be senki a könyvtárba. Tegnap szerintem Egil látta rajtam az utolsó egy órában, hogy lassan meghalok az unalomtól, mert odahozott két Budapest-útikönyvet, hogy akkor mutassam meg hol lakok, meg hova járok egyetemre, meg hogy mit érdemes megnézni a városban, mert már többször gondolt rá, hogy el kellene utazni Pestre.
Ma meg szakdogáról meg irodalomról beszélgettünk, és csendben megjegyezte, hogy ő ismerte Jens Bjørneboe-t, többször is találkozott vele, és van tőle egy levele, majd megmutatja nekem... Mint már írtam, Egil-lel életre kelne a norvég irodalom órák :)
Közben Linn-nel tárgyaltam, végre felkerült a blogra a könyvajánlóm, és biztatott, hogy írjak még többet, bár nem tudom mennyire van hozzá türelme állandóan kijavítgatni, amiket írok.. És mivel megalkottam a remek levelet az skandis könyvtárnak, elvileg ma feladta a könyveket is Pestre. Remélem oda is érnek.

Julia közben teljesen szociális lett velem, az a mániája, hogy nekem biztos rossz itt egyedül, ezért próbál valahogy közeledni, pl megbeszéltük, hogy majd elmegyünk együtt biciklizni (amikor éppen kisgyerkőc mentes hét lesz), meg azt is mondta, hogy valamikor csinálhatnánk együtt vmi magyar kaját, mert őt érdeklik a mindenféle külföldi konyhák. Hát nem tudom mit csinálhatnánk, gulyásnak aztán tuti nem állok neki, esetleg hortobágyi palacsintát... bár nem vagyok benne biztos, hogy lehet itt a nálunk ismert tejfölt kapni... na de majd meginterjúvolom Anyát, hogy szerinte mit kéne.
Ja és ma ittam szamovárban készült igazi orosz teát, finom volt :):)
Elisabeth ma is kitett magáért, miután megkérdezte, hogy hogy mennek a halak WC-re (mert Julia halakat telepített a nappaliba és most azok körül forog a világ), megérdeklődte azt is, hogy hogyhogy nekem van anyukám, mikor én már felnőtt vagyok és csak a gyerekeknek van anyukájuk... Azért nagy nehezen sikerült neki megmagyaráznunk, hogy ez nem így működik :)

Holnapra nagy szakdolgozatírást tervezek, bár egy csomó könyv, ami nekem kellene, még mindig nincs bent a könyvtárban, de majd valahonnan a közepéről kezdem, aztán majd lesz valami. Kicsit félek, hogy kifutok az időből, mert ha szerdán jön Sion akkor majd a következő 2 hétvégén tuti nem fogok az egésszel foglalkozni... Szóval ezen a hétvégén kéne alkotni egy kicsit. Legalább érezzem, hogy haladok valamit.

És végezetül itt egy cikk: http://www.rogalandsavis.no/puls/article4633350.ece
arról szól, hogy az 50ezer ingyen Kjelland-könyvből már 48ezret kiosztottak; a fenti képen a csajszi Linn, alul pedig Egil bácsi látható (csak hogy lássátok kikről irogatok) :):)

4 megjegyzés:

  1. Hát nem tudom, itt van a "créme fraiche" névre hallgató valami, ami tökolyan, mint a tejföl, esetleg nézd meg!

    VálaszTörlés
  2. Azt hiszem itt is láttam olyat, köszi a tippet, majd kipróbálom :)

    VálaszTörlés
  3. Szia! Németh Marcitól kaptam a blogod címét, utólagos engedelmeddel beleolvastam kicsit. Sorstárs vagyok, ezt a szemesztert Bergenben töltöm, szintén Erasmus, csak nem gyakornoki program, hanem a "sima", ami azért nem olyan macerás. :) A lényeg, hogy van tejföl, rømme a neve: http://www.matvareguiden.no/bilder/2573.gif (a REMÁban 14 korona körül van egy kicsit nagyobb doboz, mint az otthoni). Én eddig a világoszöldet vettem. Sok sikert, én nagy sikert arattam a paprikás csirkével! :)

    VálaszTörlés
  4. Szia Zsófi, köszönöm szépen a tanácsot, megfogadtam és vettem :)
    Nagyon jó időtöltést Bergenben, a sok eső ellenére az az egyik legszebb város, amit életemben eddig láttam :)

    VálaszTörlés