2009. december 6., vasárnap

November 28. - December 6.

Először is Boldog Mikulást mindenkinek!!!!!!!!!
Másodszor pedig szakdogát kellene írni, de mivel semmi kedvem (pedig szorít az idő), gondoltam inkább bepótolom az elmaradt blogírást.

Azért sem írok mostanában olyan gyakran, mert gyakorlatilag minden nap ugyanaz történik.
Sokat dolgozok, katalogizálok leginkább. A héten megint nagyrészt CD-ket regisztráltam, illetve csütörtökön éles váltással áttértem az arab gyerekkönyvekre... Ezekhez szerencsére nem kell arabul tudni, mert az oslói városi könyvtár szerzi be ezeket a könyveket, katalogizálja, illetve ad róluk egy rövid leírást. Így szerencsére csak át kell másolni a leírást az ő katalógusukból és csak 1-2 dolgot kell még hozzáírni. Szóval szerencsére gyorsan megy, csak ne lenne belőlük olyan rengeteg...

Pénteken a napot a már említett középiskolai könyvtárban töltöttem. Az iskolát 3 éve nyitották meg, szóval valami hihetetlenül modern, itt találtok róla képeket:
http://www.flickr.com/photos/26751159@N02/page2/
Illetve még a 3. oldalon is.
De nekem teljesen steril volt, sehol egy kép a falon, semmi, csak üveg, beton, asztalok, székek és számítógépek...
A könyvtár viszont nagyon jó volt, és a könyvtáros lány is nagyon aranyos volt. Mivel fontos, hogy minél többen használják a könyvtárat, próbál mindenféle diákcsalogató dolgot vásárolni - például filmek, zene, szórakoztató irodalom. Hiszem ha valaki bejön azért, hogy kikölcsönözzön egy filmet, később nagyobb eséllyel jön be ismét egy könyvért, vagy valamilyen segítségért --- szóval talán így könnyebben rá lehet őket a könyvtárhasználatra.
Emellett pedig említette azt is, hogy nagyon fontos a tanárokkal az összmunka és az összedolgozás. Most például Leseprosjekt (olvasási projekt)-et szerveztek az osztályokban. Ez abból áll, hogy Kathrin bemegy minden osztályba, tart egy bokprat-ot (vagyis könyvajánlót) és utána a diákok átmennek a könyvtárba és mindenkinek kell találnia egy könyvet (lehetőség szerint regényt), amit elolvas és utána beszámol róla. Ezzel kicsit olvasásra inspirálják a diákokat, ami szerintem tök jó. Egyébként ez egy szakközépiskola és gimnázium keveréke mindenféle szakokkal, pl villanyszerelés, ápolónőképző, szakácsképző, sport szak, általános szak, természettudományi szak. Szóval főleg a szakközepesek körében jó ez a projekt, mert ők nem az az olvasós réteg.
Egyébként a diákok is teljesen mások, például szó nélkül ki-be mászkálnak az óráról, tegezik a tanárokat (mivel a norvég nyelvben kivonták a forgalomból a magázódást), nem mutatnak semmiféle tiszteletet a tanárok iránt...
Szóval mindenféle szempontból érdekes tapasztalat volt egy ilyen könyvtárat és iskolát látni.

Közben teljesen kitört a városban a karácsonyi hangulat. Mindenhol minden fel van díszítve, minden fa, minden ház, a tv-torony, minden karácsonyi díszekben pompázik. De ez tök jó, mert gyakorlatilag délután 4-től reggel 9-ig sötét van, de a karácsonyi díszkivilágítás nagyon sokat dob az ember hangulatán :) Szoktam is mondani egyébként, hogy napkeltétől napnyugtáig dolgozok, mert tényleg, amikor reggel ülök a buszon, akkor kel a nap és amikor jövök haza, akkor nyugszik... :) Igyekszem majd pár fényképet is mellékelni, csak ahhoz az kéne, hogy ne felejtsem el mindig magammal vinni a gépemet.

A könyvtárban is kitört a karácsonyi láz és Obligatorisk adventmoro-t szerveztek, vagyis kötelező adventi mókázást. Ez kicsit hasonlít az általános iskolás karácsonyi húzáshoz, ugyanis arról van szó, hogy mindenki kapott egy embert, akinek kis ajándékokat kell odacsempésznie. Dec 1. és 18. között (minimum) 3 "pozitív" és egy "negatív" ajándékot - valami kis apróságot kell úgy odacsempészni az illetőnek, hogy ne bukjunk le. És majd 18-án lesz a nagy leleplezés. Amikor én már nem leszek itt...
Ez elég nagy kreativitást igényel, én eddig csak arra jutottam, hogy mézeskalácsot csempésztem az illető asztalára. De hogy mi legyen a negatív ajándék... hát az nagyon jó kérdés...

Közben pénteken majd karácsonyi buli lesz, csütörtökön pedig julefrokost, vagyis karácsonyi reggel, amit a mi irodánk szervez. Így erre bevállaltam egy kis pogi sütést, amit még nem teljesen tudom hogyan fogok kivitelezni, mert egyelőre még nem találtam tésztagyúrásra alkalmas tálat... Szóval bízom benne, hogy van valahol valami eldugva (végülis a vasalót is a konyhaszekrényben tartják, szóval ennyi erővel lehet, hogy a hálószobában is vannak edények), vagy marad egy nagy lábos...

Azt hiszem leírtam mindent amit akartam, szóval nem maradt más, jöhet a szakdoga... hurrá! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése